Targi branżowe stanowią doskonałą szansę na przedstawienie firmy, bezpośrednie spotkania z klientami i budowanie z nimi wartościowych relacji. Jednak, aby odnieść sukces, trzeba dobrze przygotować się do tego wydarzenia.
Na czym polega Trade show marketing?
Trade show marketing to zestaw działań, promujących firmę na targach branżowych, które pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów, zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami. Skuteczność takiego marketingu zależy od wcześniejszego opracowania strategii, co warto rozpocząć, nawet na pół roku przed targami. Na tym etapie należy określić swoje główne cele, które mogą obejmować wzrost sprzedaży, zwiększenie liczby potencjalnych klientów, budowanie świadomości marki, czy też pozyskanie nowych obserwujących w mediach społecznościowych. Tak określony cel pomoże odpowiednio zaplanować działania i zmotywować zespół do realizacji założonych zadań. Przygotowanie do targów obejmuje także projektowanie stoiska. Ważne, aby wyróżniało się ono na tle innych wystawców. Jego oryginalność powinna przyciągać uwagę i pomagać zapamiętać markę. Warto spróbować z niestandardowym kształtem stoiska lub jego oryginalnym wyposażeniem, które będzie odbiegać od schematów. Zespół obsługujący stoisko również powinien się wyróżniać np. nietypowym strojem. Warto pamiętać, że atrakcyjność stoiska i profesjonalny, lecz nieszablonowy wygląd jego personelu, mają ogromne znaczenie w przyciągnięciu uwagi nowych klientów na targach.
Jak zainteresować klientów targowych i skłonić ich do działania?
W trade show marketingu kluczowa jest także umiejętność angażowania klientów. Z racji dużej liczby odwiedzających targi, wielu z nich nie jest gotowych na podjęcie natychmiastowej decyzji zakupowej. Ważne jest, aby w tej sytuacji mieli oni możliwość późniejszego zapoznania się z ofertą. Z pewnością będzie w tym pomocna, specjalnie przygotowana strona internetowa, tzw. landing page. Można na niej umieścić pełne informacje o produktach czy usługach, a także konkretne wezwania do działania, np. przycisk przekierowujący do sklepu online lub formularz do zapisania się na newsletter. Podczas targów warto także rozważyć umieszczenie kodów QR na materiałach promocyjnych, aby odwiedzający mogli łatwo przejść do landing page, z pomocą smartfona. Dobry wystawca powinien zadbać również o widoczność call-to-action, na różnych elementach stoiska. Wśród najpopularniejszych rozwiązań znajdują się ulotki i ekrany reklamowe. To sprawi, że każdy gość, który odwiedzi stoisko będzie skutecznie zachęcony do podjęcia kolejnego kroku, czy to przez wejście na stronę, zostawienie kontaktu, czy nawet zapisanie się do newslettera. Warto stosować subtelne taktyki, by unikać zbyt nachalnej promocji, która może działać zniechęcająco. Głównym celem całego przedsięwzięcia jest stworzenie atmosfery, w której potencjalny klient poczuje się komfortowo i chętnie zapozna się z ofertą. Poszukując aktualnych informacji o targach w internecie, warto również spojrzeć na wyniki spotkań sportowych, wykorzystując ForBet kod promocyjny.
Udział w targach branżowych to świetna okazja, by nawiązać kontakty z potencjalnymi klientami i pokazać swoją firmę z najlepszej strony. Przygotowanie strategii, atrakcyjne stoisko i dobrze zaplanowane call-to-action to klucz do sukcesu.
Comments are closed